Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Dla kogo jest 2 Return?

Usługi 2Return są przeznaczone dla każdego, kto chce zachować kontrolę nad obiegiem opakowań w swojej firmie. Punktem wyjścia jest to, że duża liczba opakowań wielokrotnego użytku krąży między wieloma użytkownikami.

Mamy specjalne opakowanie, czy  też nim zarządzacie?

Tak, możemy zarządzać wszystkimi rodzajami opakowań wielofunkcyjnych. Nasze usługi pakowania i systemy do poolingu, odzyskiwania opakowań i zarządzania RTI są niezależne od rodzaju opakowań logistycznych. Możemy to zorganizować, pod warunkiem, że opakowanie mieści się w normalnej ciężarówce.

Jaka jest różnica między wynajmem a poolingiem?

Wynajem oznacza tymczasowe udostępnienie pojemników, palet lub rollkontenerów, przy czym naliczana jest opłata za wynajem. Odpowiedzialność za zlokalizowanie wynajętych przedmiotów spoczywa wyłącznie na Tobie. W przeciwieństwie do wynajmu, opakowania w poolingu są udostępniane nie tylko przy ich gromadzeniu, ale również dbamy o dostawę, odbiór od klientów i odpowiednie zarządzanie. Za pomocą funkcji śledzenia, możesz mieć pełną wiedzę o tym, gdzie znajdują się rollkontenery, palety lub pojemniki plastikowe. Niezależnie od tego, czy znajdują się we własnej lokalizacji, u jednego z klientów, czy w trakcie dostawy/odbioru u przewoźnika.

Jakie artykuły możemy objąć poolingiem?

Zasadniczo wszystkie elementy opakowania mogą być używane w poolingu, o ile mieszczą się w normalnej ciężarówce. Mogą to być drewniane lub plastikowe palety, plastikowe lub metalowe skrzynie  i plastikowe pojemniki dystrybucyjne, zarówno stałe, jak i składane.

Co zrobić, jeśli nie ma w pobliżu magazynu powrotnego?

Utrzymujemy dynamiczną sieć, do której regularnie dodawane są magazyny, w zależności od potrzeb naszych klientów. Nowy magazyn można dodać w zależności od oferowanej objętości oraz odległości do najbliższego istniejącego magazynu.

Czy istnieje minimalna ilość zbiórki opakowań?

Zasadniczo nasza usługa nie ma minimalnego wolumenu, ale z ekonomicznego punktu widzenia często definiujemy minimalną ilość odbioru. Zależy ona od wartości opakowania i kosztów transportu. Na przykład co najmniej 30-45 sztuk dotyczy drewnianych palet, ale w przypadku palet plastikowych już pojedynczy słupek lub kilka sztuk warto odebrać.

Co należy zrobić, zanim zacznę korzystać z usług 2Return?

Zrobimy opis Twojego bieżącego przepływu opakowań. Dokonamy analizy na podstawie danych za reprezentatywny okres. Zwykle przeprowadzamy również audyt w Twojej lokalizacji, po czym przygotowujemy analizę biznesową. Nie tylko zwrócimy  uwagę na  oczekiwane oszczędności, ale również zaproponujemy harmonogram i plan działania. Czas przygotowania analizy wynosi średnio 1-2 miesiące.

Jakie są koszty przygotowania analizy biznesowej?

Należy podjąć wysiłki po obu stronach, aby osiągnąć pełnoprawne uzasadnienie biznesowe. Celem analizy jest wykazanie punktów do poprawy kosztów, procesu i środowiska, a następnie ich wspólna realizacja. W analizie biznesowej nie zobowiązujesz się do niczego i nie ponosisz żadnych kosztów.

Jakie informacje są potrzebne do przygotowania analizy biznesowej?

Podstawą uzasadnienia biznesowego będzie rodzaj i ilość opakowań w obiegu, liczba adresów, częstotliwość dostaw i odległości transportu. Koszty transportu są najważniejszym elementem przy zwrocie zasobów logistycznych. Aby je obliczyć, należy podać dane lokalizacji, takie jak kraj i kod pocztowy adresów odbioru. Ponadto średnie liczby na adres stanowią część obliczeń.

Ile kosztuje odzyskiwanie opakowań lub zarządzanie RTI?

Koszty zależą od liczby opakowań, odległości transportu i innych danych. Opracujemy osobistą wycenę na podstawie danych Twojej firmy.

 

2Return is member of the Rotom Group